MONICIÓN DE ENTRADA: PRESENTACIÓN DO CONSELLO PASTORAL PARROQUIAL.
“Ven a parroquia non para descansar nela senón para tomala ao teu cargo”.
A eucaristía de hoxe esta preparada polo grupo que formamos o Consello parroquial pastoral, nel estamos representados os diversos grupos que traballan e conviven na parroquia. O Consello Pastoral Parroquial non é unha estructura máis, senón un instrumento básico para vivir e exercer a corresponsabilidade e para lograr a converxencia e integración de todas as forzas evanxelizadoras da parroquia. A parroquia non é unha estación de servicios, non é un club de amigos, non é o lugar da inercia, non é o pobo dos sacerdotes, senón un pobo sacerdotal, non é baluarte amurallado senón unha tenda de campaña...
O Consello Pastoral Parroquial pode e debe xogar un papel decisivo. Representa á comunidade parroquial pero non a substitúe. O noso obxectivo é o de intentar dinamizar a vida da nosa comunidade de modo que, todos nos sintamos participes dun proxecto común. Xuntámonos todos os terceiros xoves de mes e non queremos ser un grupo pechado polo que o Consello Parroquial esta sempre aberto a todos os que queren participar. O Consello quere ser un organismo de servicio para ir construíndo unha parroquia acolledora e servidora porque unha Parroquia que non serve non serve para nada.
ACTO DO PERDÓN
A Coresma é un tempo que se ofrece propicio para a reflexión. Os cristiáns estamos chamados, estamos invitados a descubrir o auténtico rostro de Deus. Pero na vida encontrámonos, e a veces colocamos, grandes e pequenas pedras que dificultan o acceso a este outro mundo que xuntos soñamos que é posible, como anunciamos desde o día do “Envío”.
1. Porque no medio dun mundo cheo de barullo non facemos silencio nin poñemos atención para poder escoitar a túa voz, optando polo fácil, SEÑOR, TEN PIEDADE DE NÓS.(hedonismo)
2. Polas veces en que o bautismo non significa nada importante na nosa vida, salvo un rito que hai que cumprir de pequenos, SEÑOR, TEN PIEDADE DE NÓS.(individualismo)
3. Porque instalados nunha vida cómoda e superficial non estamos dispostos a cambiar e a deixar que o Espírito nos interpele, SEÑOR, TEN PIEDADE DE NÓS. (egoísmo)
4. Para que deixemos atrás as actitudes que nos escravizan. SEÑOR, TEN PIEDADE DE NÓS. (pesimismo)
5. Porque moitas veces idolatramos os cartos, a televisión, o ordenador, o coche... e non nos damos conta de que eles son os nosos deuses ante que nos rendemos. SEÑOR, TEN PIEDADE DE NÓS. (Pasividade-conformismo)
6. Polas veces en que buscamos a aprobación dos demais, que falen ben de nós, que nos dean palmadiñas na espalda, converténdonos en pequenos deuses. SEÑOR, TEN PIEDADE DE NÓS. (apariencia)
7. Ti aseguraches que o ser humano non vive só de pan. Por todos os nosos materialismos, SEÑOR, TEN PIEDADE DE NÓS. (cousas)
MONICIÓN DAS LECTURAS
Comezamos a coresma coma a xeira da alianza entre Deus e os pobos da terra. No pacto que o Señor fai con Noé está representada a humanidade enteira: o diluvio non volverá destruír o que vive. A obediencia de Noé fainos próximos e solidarios coa dor de todo o mundo. É importante lembrarnos disto nun momento no que a crise, a pobreza e a exclusión poñen en risco a nosa condición humana e no que a nosa man amenaza e fire de morte a natureza. Cómpre reconducir o noso camiño, volvéndonos cara Deus, e a coresma é unha boa oportunidade.
HOMILIA: A Coresma hoxe.
HOMILÍA DEL 1º DOMINGO DE CUARESMA
Cuarenta y seis días separan el miércoles de ceniza del día de Pascua de Resurrección y en este tiempo, tiempo litúrgico que se llama Cuaresma, los cristianos nos preparamos para ver la Luz.
Tres referencias en las lecturas de hoy:
1ª Lectura del Génesis, Dios hace un pacto con su pueblo: el dilubio limpia la tierra, el agua lava, purifica, simbología que los cristianos repetimos en el bautismo y Dios, una vez más, se alía con el hombre con su eterna paciencia e infinita misericordia.
2ª Lectura, en la carta de Pedro se nos dice como la limpieza interior, una conciencia honrada, nos compromete con el plan de Dios.
3ª En el Evangelio queda constancia del retiro de Jesús, un parón en su vida, un retiro alejado de estímulos terrenales para propiciar un encuentro con Dios y entender así su misión: pregonero de la Buena Noticia y obrero singular del Reino.
Así pues, Cuaresma, un tiempo, un camino. Una parada para interpelarnos:
# ¿Cuál es el rostro del Dios cristiano? ¿y del mío?
# ¿Nos resistimos a aceptarlo tal y como Él se quiere manifestar, como el AMOR SIN LÍMITE?
# ¿Nos sentimos herederos del sueño de un Dios que quiso hacerse humano para sembrar el mundo de Buenas Noticias?
A veces la vida es en cuesta hacia arriba, una carga, dura, pesada, dolorosa a veces el pesimismo se traga la esencia de lo que somos como creyentes: hombres, mujeres, niños y niñas abiertos a la ESPERANZA.
La Cuaresma se nos ofrece como una oportunidad de purificarnos:
# Por un lado purificar la imagen de Dios, caer en la cuenta de en qué Dios creemos y en qué Dios estamos llamados a creer.
# Por otro lado preguntarnos si somos el templo digno dónde Dios debe residir o si tenemos que purificarnos, soltar lastres que pacifican nuestra veracidad como testigos.
# Por último: ¿es lícito para un cristiano perder la capacidad de soñar en una persona nueva, en una comunidad de Fontiñas transformada, en qué otro mundo es posible.
Vamos a contar una historia:
Antón vivía cerca del taller de un escultor. Una tarde, cuando volvía del colegio, vio como bajaban de un camión una gran piedra de granito y la introducían en la nave del artista. Eran vecinos así que se acercó y le preguntó ¿qué es esto tan grande? Y el escultor le respondió, -“ pues aún no lo tengo claro”-, “ hay demasiada piedra delante y tengo que retirarla, pero estoy seguro de que ahí dentro hay un grande y brioso animal”- Así Antón fue observando cada día cuando pasaba por delante del taller como el trabajador, a veces pensativo, otras cansino, unas veces triste, otras como desorientado, a menudo decidido y animoso, en ocasiones exultante, pero siempre perseverante, con gran paciencia y cuidado, iba retirando de la gran piedra de granito trozos, unas veces grandes, otras más pequeños, otras simple esquirlas y otras apenas arenillas. Llegaron las vacaciones de Navidad y Antón se fue al pueblo como cada año. A su vuelta corrió al taller de su vecino y descubrió con gran sorpresa que la piedra granítica había desaparecido y una gran estatua ecuestre había ocupado su lugar, un hermoso caballo en pose de trote con las crines mecidas por el viento se erguía como con vida propia. El escultor se le acercó y le dijo -¿ves Antón? Después de retirar toda la piedra que estorbaba por fin pude rescatar lo que había dentro”
En el acto del perdón hemos ido descubriendo algunas piedras que impiden que el Dios del Amor se manifieste en nosotros. Cuaresma es un tiempo de oficio de escultor, de ir retirando el granito para poder ver el rostro de Dios Padre y Madre en la Luz de la Pascua.
Podemos ir retirando las piedras, hedonismo, individualismo, egoísmo, pesimismo, pasividade-conformismo, apariencia, cosas y descubrir el rostro de Dios :
-COMUNIDAD: porque Dios no nos ha puesto solos en el camino y porque el amor siempre es compartido
-COMPROMISO : con los más débiles, con la justicia, con gratuidad
-AMOR DESINTERESADO: que se entrega y no espera nada más que la felicidad del otro
- ESPERANZA: siempre de cada uno lo mejor y de todos una vida para la fraternidad
- VERDAD : para una mirada siempre limpia y no andar a tientas
- PERSONAS: para dignificarlas, cuidarlas y acompañarlas
-ESFUERZO: porque somos profundamente humanos y así construímos la vida
Este es el Dios de los cristianos que vence la oscuridad y nos regala la luz
ORACIÓN DA COMUNIDADE
Pola Igrexa, para que sexa Samaritana, acolledora e liberadora. Preguemos ao Señor.
Polos voluntarios e persoas comprometidas que se esforzan en construir unha sociedade nova. Preguemos ao Señor.
Para que todos nos sintamos chamados, testemuñas e testigos do Evanxeo. Preguemos ao Señor.
Polos responsables da política, cultura e economía para que traballen por un mundo mais xusto e solidario. Preguemos ao Señor.
OFRENDAS
Ofrecemos as actas do Consello Pastoral Parroquial onde reflexamos as nosas propostas, os nosos dialogos, as nosas inquietudes e o noso compromiso.
Ofrecemos ó pan e o viño para que se nos convirtan nunha referencia entre nos, para que sean a forza para levar adiante os nosos compromisos.
ACCIÓN DE GRAZAS
Señor, dámosche gracias por celebrar con esta comunidade, por compartir a camiñada xuntos e ser sempre fonte de motivación para organizar e para xuntarnos en torno a unha celebración.
Señor, dámosche gracias por manternos espertos no día a día, plantexándonos sempre alternativas e tentacións, sabendo que Ti sempre estás aí.